Kamamma's & Toerisme - Veel gestelde vragen

Vragen die vaak gesteld worden door gasten en vrijwilligers in plaatselijke Dreamcatcher communities:

 


 

1. Worden we opgewacht bij aankomst?
Alle bezoekers van de locale communities worden bij aankomst op een vooraf afgesproken punt verwel-komd door de locale Dreamcatcher gastvrouw/of man, die wij “Walkabout Kamamma's and Bhutis” noemen.

 


 

2. Hoe maken we contact?
Alle bezoekers die zelfstandig of met een gids/chauffeur reizen, krijgen het mobiele nummer van de locale Dreamcatcher. Stuur a.u.b. een sms-je als je nog zo’n 10 km moet rijden voor je aankomt. Je gastvrouw kan dan op tijd zijn om je te begroeten.

 


 

3. Is het veilig in de communities?
Dreamcatcher is al meer dan 20 jaar betrokken bij alle locale communities/townships. Ons hoofdkantoor staat in één van de communities. We genieten daar vertrouwen en respect. De community zorgt voor onze gasten. Ook onze locale toezichthouders wonen in de community. We zijn welbekend vanwege de positieve invloed die we ter plaatse hebben. Onze gasten worden verwelkomd en gerespecteerd. Dreamcatcher, Cook-up met Kamamma - en Homestays met Kamamma zijn geregistreerde handelsmerken, die de plaatselijke mensen ondersteunen. Als een product niet kan aantonen dat het officieel is geregistreerd als Dreamcatcher, Cook-up with Kamamma-en Homestays with Kamamma, dan valt het dus niet onder de gegarandeerde Dreamcatcher South Africa local community experience.

 


 

4. Is mijn auto of die van de gids veilig en is er parkeerruimte?
Ja, de auto is veilig en er wordt gezorgd voor parkeergelegenheid.

 


 

5. Is het water veilig om te drinken?
Ja. Je kunt water uit de kraan drinken bij al onze communities. Je kunt je eigen bronwater meenemen of dit ter plaatse kopen als je gewend bent aan het drinken van bronwater.

 


 

6. Heb ik een eigen kamer?
Ja. Al onze Dreamcatcher Homestay kamers zijn klaargemaakt voor de welkome gast of gasten en je kunt gebruik maken van een goed verzorgd toilet en wasgelegenheid/douche of bad.

 


 

7. Ik heb speciale eet- of dieetwensen: is dat mogelijk?
Speciale wensen voor eten zijn geen probleem. Dreamcatcher Kamamma’s zijn er aan gewend om een veelheid aan menu’s klaar te maken voor diabetici, veganisten, vegetariers, etc., die gebaseeerd zijn op hun traditionele gerechten. Als je boekt, laat ons dan weten of en zo ja welke eventuele speciale wensen of dieetbehoeften je hebt.

 


 

8. Is het eten van goede kwaliteit en hygienisch behandeld?
Dreamcatcher Kamamma's kopen verse ingredienten ter plaatse en de maaltijd wordt speciaal voor en met jou samen klaargemaakt voor of direkt na je aankomst. Het is in de Dreamcatcher communities niet de gewoonte om voedsel te bewaren en alles is dus elke dag smakelijk en vers. Dreamcatcher Kamammas en Bhutis composteren al het voedsel dat overblijft om zo verspilling te vervangen door duurzame land- en tuinbouw.

 


 

9. Word ik/worden wij aan onszelf overgelaten?
Nee. Alle bezoekers / gasten hebben hun eigen kamer in het huis dat bewoond wordt door de Kamamma en Bhuti. Gasten worden vergezeld door onze Dreamcatcher locatie-mentor of een familielid of betrouwbare vriend als ze door de community willen wandelen.

 


 

10. Is er medische zorg dichtbij aanwezig?
Alle Dreamcatcher communities zijn gelegen op korte afstand van goede medische zorg.

 


 

11. Spreekt onze gastvrouw Engels?
Alle Dreamcatcher Kamamma’s kunnen Engels spreken en verstaan. Velen kunnen ook eenvoudig Nederlands verstaan als je langzaam spreekt, omdat Afrikaans in heel Zuid Afrika wordt gebruikt.

 


 

12. Kunnen we in de community rondwandelen?
Ja, je kunt in de township rondwandelen met de Dreamcatcher locatie-mentor, omdat ze allemaal in de community wonen. Zo ontmoet je dus de buren en plaatselijke vrienden.

 


 

13. Hoe gaat het met geld en donaties?
Geef a.u.b. niet zomaar geld of donaties. Dreamcatcher verwelkomt donaties waarvoor we een kwitantie geven en die rechtstreeks worden geboekt bij onze ontwikkelingsfondsen om op een verantwoorde manier te worden gebruikt bij projecten en behoeften in de townships waaraan we bijdragen. We verzorgen een rapportage en een volgmechanisme zodat donoren kunnen zien waar hun geld aan besteed wordt.

 


 

14. Is het veilig om geld bij je te dragen of als ik geld nodig heb, is er een ATM aanwezig?
Omdat je voor aankomst al hebt betaald voor al je arrangementen en de afrekening al vooraf rechtstreeks is betaald op de bankrekening van elke Homestay of Cookup gastvrouw, hoef je niet met veel contant geld te reizen. Je kunt overal in Zuid Afrika met een credit card betalen en er zijn geld-automaten / ATM’s in elke Dreamcatcher community of plaats.

 


 

15. Van wie is de Homestay met Kamamma en Cook-up met de Kamamma?
De Kamamma en haar gezin zijn eigenaar van elke Dreamcatcher Homestay en Cook-up Kamamma gelegenheid.

 


 

16. Wat kan ik / kunnen wij als cadeau meebrengen?
Als je een cadeau wilt meebrengen, alhoewel dit niet verwacht wordt, breng dan iets mee dat verband houdt met je land. Iets bruikbaars zoals een koffiemok met je vlag of een leuke afbeelding, of een tafelkleed, of zelfs een T-shirt. Breng geen dure cadeaus mee; het gaat meer om een teken van je waardering en om iets te laten zien van je eigen cultuur en leefgewoonten.

 


 

17. Zijn er winkels ter plaatse als we iets noodzakelijks moeten kopen?
Elke Dreamcatcher Homestay – en Cook-up with Kamamma gelegenheid ligt in een plaats met locale winkels, die een groot scala aan goederen verkopen.

 


 

18. Is shampo, douche gel etc. aanwezig?
Nee. Dreamcatcher is zich er van bewust dat bezoekers de voorkeur geven aan hun eigen merken. We hebben ook als uitgangspunt dat we uit milieu oogpunt de hoeveelheid afval en de verwerking ervan bij de Homestay – and Cook-up Kamamma’s zo beperkt en goed mogelijk willen houden. We bevelen daarom aan om je eigen verzorgingsmiddelen mee te brengen en ze weer mee te nemen en zodoende de hoeveelheid afval in de communities te beperken. Bedankt voor het ondersteunen van onze milieu opvattingen!

 


 

19. Zijn handdoeken aanwezig?
Ja, voor handdoeken wordt gezorgd door je Homestay met Kamamma accommodatie.

 


 

20. Is er elektriciteit aanwezig?
Ja, er is electriciteit op elke Homestay accommodatie. Wel bevelen we aan om een reis-stekkerdoos met verschillende adapters mee te nemen, om er zeker van te zijn dat je haardroger e.d. past in de plaatselijke stopcontacten.